Tuesday 30 October 2012

Program 'Fight For Future'

Assalamualaikum...
Alhamdulillah, dengan rendah diri saya bersyukur ke hadrat ilahi kerana dengan izin-Nya saya dan kawan-kawan berjaya mengadakan program ‘Fight For Future’ selama 3 hari 2 malam bertempat di Sekolah Agama Menengah Parit Baru, Sabak Bernam. Rahmat dan kasih sayang-Nya memudahkan dan mengizinkan saya dan kawan-kawan mengadakan program di sekolah tersebut walaupun pada awalnya terdapat pelbagai halangan.
      Penulisan saya pada kali ini bertujuan untuk menceritakan perjalanan program kami di SAMPB secara ringkas. Saya dan kawan-kawan diterima baik oleh warga SAMPB tidak kira pengetua, GPK HEM, kaunselor, tukang sapu, pak Guard, makcik kantin dan tidak lupa adik-adik Tingkatan 3.
    Program kali ini agak mencabar kerana kami berlima perlu mengendalikan 12o lebih pelajar. Pada awalnya, dalam hati saya berkata “ mampukah aku?”. Tetapi setelah sampai kesana, semangat untuk mengenali adik-adik sampb semakin membara dan Alhamdulillah semangat kami teguh. Walaupun dalam keadaan letih, kami tetap meneruskan aktiviti-aktiviti yang telah dirancang dan kami berjaya buktikan bahawasanya kami hebat walaupun kami hanya berlima dan tiada fasilitator tambahan. Alhamdulillah, kamilah yang bertindak sebagai akak fasilitator, kami juga yang menjadi juru kamera, kami yang menjadi peserta dan kami juga yang menjadi pembimbingg adik-adik sampb.
      Pengalaman yang amat menyeronokkan apabila program yang diadadakan mendapat sambutan daripada seluruh warga sekolah dan pihak sekolah mengucapkan terima kasih atas kesudian mengadakan program terhadap pelajar lepasan pmr. Adik-adik sampb amat berharap program seterusnya akan menyusul untuk sekolah mereka.
     Ucapan terima kasih tidak terhingga kepada warga SAMPB kerana banyak membantu dan memberikan kerjasama yang padu. Pengalaman yang baru diperolehi dan segala kekurangan, insya Allah akan diperbaiki dan akan membuat penambaikan. Insya Allah. 

No comments:

Post a Comment